کد مطلب:321159 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:281

مطالب قرآن درباره صاحب الزمان
1- آیه 1 و 3 سوره بقره كه عبارتست از (الم - ذلك الكتاب لاریب فیه هدی للمتقین - و الذین یومنون بالغیب و یقیمون الصلوة و مما رزقناهم ینفقون).

یعنی این كتاب آسمانی است كه پرهیزكاران در آن شكی ندارند و در آیه شماره 3 می فرماید كسانی كه ایمان به غیب دارند و نماز را به پای می دارند و از روزی خودشان انفاق و بخشش می كنند. امام صادق (ع) در تفسیر این آیه ها فرمودند كه متقون شیعیان را می گویند و كلمه غیب هم مقصود از حضرت قائم است.

2- در سوره نور آیه 5 آمده است.

وعد الله الذین امنوا منكم و عملوا الصالحات لیستخلفنهم فی الارض كما استخلف الذین من قبلهم ولیمكنن لهم دینهم الذی ارتضی لهم و لیبدلنهم و من بعد خوفهم امنا یعبدوتی لا یشركون بی شیئا و من كفر بعد ذلك فاولئك هم الفاسقون.

یعنی وعده داده است خداوند به اهل ایمان از بشر كسانی كه
دارای عمل صالح می باشند كه ایشان را در زمین خلیفه می كند و كفار و ممالك كفر را به دست مؤمنان تصرف می كند. مانند گذشتگان و تمكن به مسلمانان می دهد و ترس از دشمنان را تبدیل به امنیت می نماید تا خدا را ستایش كنند و شریك نگیرند برای خدا.

می گویند حضرت باقر و امام صادق اظهار می فرمایند كه این آیه به منظور حضرت صاحب الزمان (ص) آمده است كه كشورهای مختلف را فتح می كند و ترس مردم به وسیله ایشان تبدیل به امن و امان می شود.

3- و لقد كتبنا فی الزبور من بعد الذكر ان الارض كثرتها عبادی الصالحون. این آیه 105 سوره انبیاء است كه می گوید (ما ثبت كردیم در كتاب زبور داود بعد از كتاب تورة موسی این موضوع را كه در آخر كار تمام زمین را میراث می گیرند بندگان شایسته خدا و تصاحب می كنند و وارث تمام زمین حضرت قائم (ص) و یاران و شیعیان خواهند بود.

4- در سوره توبه آیه 33 (هو الذی ارسل بالهدی و دین الحق لیظهره علی الذین كله و لو كره المشركون).
یعنی آن خداست كه به فضل عمیم خود در قدرتمندی فرستاده است پیغمبری را و قرآنی كه سبب هدایت مردم و دین بر حق است تا غالب نماید دین خود را بر همه دین های دنیا اگر چه مشركین كراهت دارند غلبه اسلام را و حضرت صادق در كتاب (المهدی) روایت می نماید كه چون هنوز نیامده است تفسیر این آیه تا اینكه آن حضرت ظاهر شود مشركی و كافری در آن زمان باقی نخواهد ماند.

و از حضرت علی علیه السلام روایت شده است هیچ قریه ای باقی نمی ماند تا اینكه صبح و شام صدای (لا اله الا الله) از آن برخاسته شود البته معنی آیات بالا درست است كه هنوز مصداق پیدا نكرده است چون فعلا دین اسلام بر تمام دنیا حكومت ننموده است.

پیش بینی در قرآن شده چنین خواهد شد آن هم جز در دوران قیام صاحب الزمان نخواهد بود.

در آیه 77 سوره آل عمران آمده است.

«افغیر دین الله یبغون و له اسلم من فی السموات و الارض
طوعا و كرها و الیه یرجعون آیا غیر از خدا را می جویند و او را پیروی می كنند برای خدا تسلیم شده است آنچه در آسمان و زمین است به میل یا به كراهت. و از حضرت صادق (ع) تفسیر این آیه آمده است كه در زمان حضرت امام زمان (ص) این طور می شود كه در زمین كشور و مكانی باقی نماند كه صدای اشهد ان لا اله الا الله بلند شود اتفاقا برناردشا و نویسنده شوخ طبع كتابی نوشته است كه به نام (اسلام دینی جهانی می شود) این در صورتی صحت می یابد كه یك روز صاحب زمان (ع) ظهور كند و در جای دیگر استاد جواد مغیته كتابی نوشته است كه دو نفر به نام حسنی و دامغانی ترجمه نموده اند در آنجا كه اسم كتاب (زمامدار آینده) است ثابت می نماید كه روزی تمام جهان تحت لوای یك پرچم مذهبی و یك سنت و روش دینی خاص در می آیند كه آن زمامدار حضرت صاحب الزمان (ص) است.

6- در سوره نحل آمده است (امن یجیب المضطر اذا دعاه و یكشف السوء و یجعلكم خلفاء الارض).

روایت می كند موقعی كه حضرت قائم (ص) ظهور می كند در،
مسجد الحرام وارد شده و به قبله می ایستد و پشت به دیوار كعبه نموده اول نماز می خواند دو ركعت و با صدای بلند می گوید. (ای مردم من بالاتر و هم قدم از آدم و ابراهیم و اسمعیل هستم و سپس دستها را به صورت دعا و تضرع به درگاه خدا بلند می نماید آیا برای مضطر و پریشان كسی است كه بدیهایش را برطرف كند؟

خداوند لفاء و جانشین نمایندگان خود را در زمین قرار داده است آیا قادر متعال دیگری داریم كه بتواند چنین كند.

7- مهمتر از همه علوم دانشمندان سوره مباركه فجر را مهم می دانند كه می گوید دلیل ظهور حضرت حجت (ص) است قسم می خورد خداوند به صبح زود كه با روشنی خود تیرگی ها را برطرف می نماید.